משלוחים מהירים לכל הארץ
שירות לקוחות זמין במסנג׳ר פייסבוק

משלוחים תוך 3 ימים

שירות לקוחות זמין

פריסה עד 6 תשלומים

האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת יכולה לדבק ולעבור מאדם לאדם? האם צריך לחשוש ממגע עם אנשים שסובלים מפטרת או להדביק אנשים במידה ואתם סובלים מביעה זו? כל הפרטים בכתבה
תוכן עניינים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בכפות הידיים והרגליים היום היא פטרת הציפורניים. זוהי בעיה שמשפיעה על אנשים רבים. היא נגרמת על ידי סוג של אורגניזמים פטרייתיים שנקראים דרמטופיטים. לחלופין, יכולה להיגרם על ידי שמרים ועובש בציפורן. ישנן מספר שאלות שקרוב לוודאי שיעסיקו אתכם במידה ואתם סובלים מפטרת הציפורניים. אחת מהן, היא האם פטרת ציפורניים מדבקת? האם אותה פטרת יכולה לעבור מאדם לאדם? או שלחלופין, איננה מדבקת ואינכם צריכים לחשוש ממגע עם אנשים הסובלים מפטרת. או לחלופין, להדביק אנשים במידה ואתם אלו הסובלים מבעיה זו. נדון על כך במאמר שלפניכם.

האם נדבקת בפטרת הציפורניים?

האם פטרת ציפורניים מדבקת, וכיצד אם כן?

במענה לחששותיכם, אכן פטרת הציפורניים שיכולה לדבק, ובמקרים מסוימים היא באמת תעבור מאדם לאדם. כמו כל זיהום מדבק, זיהום זה יכול לעבור מאדם לאדם על ידי מגע ישיר עם האזור הנגוע בזיהום. בנוסף ניתן להידבק על-ידי מגע עם קשקשי עור מהאזור הנגוע. על מנת שזה יקרה, עליהם לנשור ממנו ולעבור בצורה כזו או אחרת לכפות ידיו של אדם אחר.

בנוסף, ניתן להידבק בפטרת הציפורניים כתוצאה מנגיעה במשטחים מזוהמים. אלו הם לדוגמה חפצים ששייכים לאדם שסובל מפטרת הציפורניים. למשל, שימוש בקוצץ ציפורניים של אדם שסובל מפטרת הציפורניים. אפשרות נוספת היא לבישת גרביים של אדם שסובל מהפטרת.

כמו כן, ניתן להידבק בפטרת על ידי הליכה ברגליים יחפות במקומות ציבוריים. זאת בעיקר במקומות בהם מסתובבים אנשים רבים ובעקבות כך חיידקים וזיהומים רבים. לדוגמה, בריכות ציבוריות, חדרי שירותים, מלתחות ומקלחות של חדרי כושר, חופים וספא בבתי מלון ומכונים.

מי מועד להידבק מפטרת הציפורניים?

כמו בכל זיהום מדבק, ישנו מנעד רחב של מסוגלות להידבקות מאדם לאדם. לכן, לא כל אחד שיבוא במגע עם אדם שסובל מפטרת הציפורניים בהכרח ייבדק ממנו. ישנם כמה גורמים שמביאים לרגישות מוגברת להידבקות בפטרת הציפורניים. הם בעיקר קשורים לחוזקה של מערכת החיסון של האדם שבא במגע עם הזיהום. בנוסף, קשורים גם בבריאות וההיגיינה הכללית של הציפורניים של האדם. היקף המגע עם האזור המזוהם או עם הגורם המדביק גם הוא בעל השפעה.

טיפול בפטרת ציפורניים

כיצד להימנע מהידבקות?

ישנן כמה אסטרטגיות בהן כדאי לנקוט על מנת להימנע מהידבקות בפטרת הציפורניים. יש לשים לב כאשר אנו באים במגע עם משטחים ואנשים רבים בעלי כפות רגליים חשופות. לדוגמה בחדר הכושר והמלתחות בחוף הים והבריכה. יש להקפיד על כך במיוחד בתקופות הללו של השנה. נמנה את אותן אסטרטגיות בצורה מסודרת.

שמירה על היגיינת הציפורניים

על מנת לצמצם את האפשרות שלכם להידבק, נסו להשתדל לשמור על ציפורניים נקיות. עליהן להיות גזורות בצורה מדויקת ויבשות תמיד. אחת לכמה שעות, שטפו את כפות הידיים שלכם. שפשפו אותם בסבון או באלכוהול ג'ל. דאגו לבדוק אחת לתקופה כי גם כפות הרגליים שלכם נקיות וללא לכלוך. דאגו במיוחד לשמור על ניקיון כפות הידיים והרגליים שלכם. הקפידו על כך במיוחד כאשר אתם באים במגע עם משטחים מזוהמים ואזורים מלוכלכים. אלו עלולים לגרום להדבקות בפטריה בציפורן.

אי שיתוף חפצים אישיים

אחד הגורמים המדבקים ביותר בפטרת הציפורניים, הוא השיתוף של החפצים האישיים שלכם עם אנשים אחרים. לכן, נסו כמה שפחות להשתמש בקוצצי ציפורניים של אנשים אחרים. כמו כן, הימנעו מלגרוב גרביים של אנשים אחרים, או כפכפים ונעליים של אנשים אחרים. כמובן שבאותה מידה, השתדלו כמה שפחות לתת את האביזרים שלכם לאנשים אחרים. אם כבר נתתם, דאגו להעביר אותם חיטוי יסודי לפני שאתם משתמשים בהם אתם מחדש.

תגנו על כפות הרגליים

נסו לנעול נעליים מאווררות ונושמות מכיוון שפטריות וזיהומים מתפתחים בעיקר כאשר יש לחות וחום. מומלץ מאוד ללבוש נעלי כותנה, או נעליים נושמות מחומרים טבעיים. בכל מקרה, נסו כמה שפחות ללכת יחפים במקומות בהם יש הרבה אנשים אחרים שהולכים יחפים. מקומות בעייתיים בנושא במיוחד הם למשל בריכות, מלתחות, חדרי כושר, מכוני יוגה וספא. בהימנעות זו תוכלו להגן על עצמכם מהידבקות בפטריה בציפורן.

בקטריות - פטרת הציפורניים

דאגו לשלמות הציפורניים שלכם

היזהרו מפגיעות חוזרות ונישנות בציפורני הידיים והרגליים שלכם. התרופפות הציפורניים בעקבות מכות ושפשופים, זוהי הסיטואציה שגורמת להתפתחות של פטרת במקרים רבים. לכן, אם אתם עובדים בגינה או עוסקים בעבודות פיזיות שקשורות לנטייה לפציעה בכפות הרגליים והציפורניים, דאגו למגן אותן בצורה הטובה ביותר. במידה ונפגעתם בציפורני כפות הידיים והרגליים, חבשו אותן היטב. בנוסף, נסו לקבוע תור לרופא שלכם בהקדם.

לסיכום – האם פטרת ציפורניים מדבקת

אכן, יש לפטרת נטייה לדבק. לכן, נסו לשמור על כפות הידיים והרגליים שלכם בצורה הטובה ביותר, על פי ההמלצות שניתנו לעיל.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו

דירוג ממוצע 4.9 / 5. ספירת הקולות: 111

אין הצבעות עד כה, היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

עקבו אחרינו!

הרשמו לרשימת התפוצה

וקבלו קבוע את כל המידע בנושא טיפול בפטרת הציפרוניים ישירות למייל

מענה מלא על כל השאלות יאפשר לנו להתאים אליכם את התכנים, כך שתוכלו לנצח את הפטרת.

פוסטים אחרונים:

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים על הקשר בין…
האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת יכולה לדבק ולעבור מאדם לאדם? האם צריך לחשוש ממגע עם אנשים שסובלים מפטרת או להדביק אנשים במידה ואתם…
1