משלוחים מהירים לכל הארץ
שירות לקוחות זמין במסנג׳ר פייסבוק

משלוחים תוך 3 ימים

שירות לקוחות זמין

פריסה עד 6 תשלומים

איך נראת פטריה קלה בציפורן וכיצד מזהים מה השלב שלה?

זיהום זה מכונה פטרת ציפורניים והוא פוגע בקרטין - החלק הקשה של הציפורן. איך נזהה פטריה קלה בציפורן? המדריך המלא.
תוכן עניינים

כף הרגל, כאזור החשוף ללחות שעות ארוכות ביום – רגישה להתפתחות זיהום פטרייתי הנפוץ בקרב רבים מהאוכלוסייה. זיהום זה מכונה פטרת ציפורניים והוא פוגע בקרטין – החלק הקשה של הציפורן. בתחילה, הפטרת מפציעה כנקודה לבנה קטנה או כנקודה צהובה, בהמשך היא מתפשטת מתחת לציפורן עד לעומקה מה שגורם לציפורן לשנות ממראה הרגיל, לאבד צורה ולהתעוות. למעשה, פטרת ציפורניים פוגעת בעיקר בכף הרגל אף עלולה להיות שכיחה גם בכף היד. איך נזהה פטריה קלה בציפורן? המדריך המלא.

סימני הזיהוי והטיפול פטריה בציפורן

בשלב ראשון נוכל לזהות סימנים מובהקים לכך שמתחת לפני השטח חיה ומתפתחת פטריה בציפורן שלנו: לאחר הופעת נקודה קטנה, הפטריה מתפשטת מה שמתבטא בציפורן עכורה שמאבדת את הברק הטבעי ושינוי של צבע הציפורן. נציין כי הציפורן עשויה לשנות צבע לצבע לבן, שחור, חום או צהוב על פני הגוון הורדרד-שקוף הטבעי.

זהו תהליך ההתפתחות של פטריה בציפורן כאשר לפי חומרת המצב נוכל לזהות סימנים מזהים עד לעיוות של הציפורן ואף ניתוק מהמצע שלה.

למעשה, פטרת בציפורן לא אמורה להכאיב, אלא אם כן לא מטפלים בה כלל. לפי חומרת הזיהום – עשויים הסימנים להעלות הילוך. ניתן לפגוש באחד או בכמה מהסימנים הבאים:

  • הגבהה של הציפורן מהעור.
  • שינויים ועיוותי מבנה בציפורן.
  • התפוררות מתחת לפני הציפורן.
  • הרס ונזק לציפורן כולל התנתקות מהעור מתחת לציפורן.
  • התפתחות סימנים קשקשיים בצבע לבן על הציפורן בחלקה העליון.

פשוט יותר לטפל בפטרת ציפורניים קלה, מאשר כשהמצב מחמיר, לכן מומלץ להתחיל בטיפול ביתי ובמידה והוא לא אפקטיבי דיו – לעבור לטיפול אינטנסיבי יותר בליווי של רופא עור.

טיפול פטריה בציפורן – מי בסיכון?

פטרת ציפורניים קלה או חמורה נגרמת כתוצאה מחדירת דרמטופיטים לציפורן. פטריות אלו הן יצורים זעירים שמתפתחים בסביבה חמימה ולחה. הפטריות חודרות פנימה לעור דרך פצעים פעורים, סדקים זעירים ואף במרווחים שבין העור לציפורניים. בנוסף, פטריה בציפורן עלולה להתפתח על ידי חדירה של קנדידה ועובשים לציפורן. להלן מספר גורמים להתפתחות פטרת ציפורניים:

  • הולכים יחפים במלתחה ציבורית או בבריכה? אנו ממליצים לכם להימנע מכך משום שחשיפה כזו עשויה לגרום לפטריה בציפורן. שימו לב שגם נעליים סגורות לאורך שעות ארוכות עלולות לגרום להתפתחות הפטריה.
  • שומרים על היגיינה מירבית באזור כף הרגל? היגיינה לקויה עשויה לגרום להתפתחות פטרייתית בציפורן. הקפידו על רחצה יומיומית של כפות הרגליים במים חמים ובסבון.
  • עישון מהווה גורם להתפתחות פטריה בכף הרגל.
  • הנוטלים קורטיקוסטרואידים חשופים יותר ללקות בתופעה.
  • יש הסובלים מנטייה גנטית לפיתוח פטרת ציפורניים.
  • לעיתים מתפתחת פטרייה זיהומית גם ללא סיבה ידועה.
  • הסובלים מפסוריאזיס, מערכת חיסון חלשה, סוכרת מחלות המשפיעות על מערכת זרימת הדם וכן במצב כללי בריאותי בלתי שפיר – קיים סיכון גבוה ללקות בתופעת הזיהום הפטרייתי.
  • חשיפה מוגברת לעבודה עם הידיים בסביבה חמימה ולחה (שטיפת כלים בתדירות גבוהה, התעסקות במוצרים הקשורים בסוכר או שימוש בלתי מאוזן בחומרי ניקוי עלולים לגרום להיווצרות זיהום פטרייתי על ציפורני כף היד.

למה חשוב לטפל בתופעה של פטרת ציפורניים קלה? 

פטרת ציפורניים בראש ובראשונה גורמת למראה בלתי אסתטי של הציפורן. בנוסף לכך, כשהזיהום בשלב מתקדם יותר גורם גם לאי נוחות ואף לכאב. בנוסף, כאשר קיימת פטרייה בציפורן קיים חשש שהיא תחדור לעור דרך סדקים זעירים ותגרום לפטריה בכף הרגל. למעשה, אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה חשופים יותר לסיכון להתפשטות הפטריה מהציפורן לאזורים נוספים.

פטרת ציפורניים קלה – דרכי ההתמודדות

בשלב בו מדובר בפטרת ציפורניים קלה, חשוב מאוד למנוע את התפשטות הזיהום. אבחון וטיפול בשלבי הפטרייה הראשוניים יגרמו לסיכויים גבוהים יותר לטיפול אפקטיבי עד לריפוי מלא. הטיפולים בפטרת הציפורן כוללים טיפולים מקומיים, טיפולים תרופתיים וכן טיפול בלייזר או ניתוח.

אבחון וטיפול בפטרת ציפורניים קלה – סיכום

קיימת משמעות רבה לאבחון מוקדם ככל האפשר של פטריה בציפורן. עקבו אחר הציפורניים שלכם ובכל מקרה של סימן חשוד, התייעצו עם רופא עור. הקפידו על היגיינה ואוורור כפות הרגליים והידיים ככל האפשר וטפלו בהקדם האפשרי בתופעה כדי שלא תתפשט ותסתבך. העדיפו בתחילה טיפול מקומי ובמידה ולא פועל נסו טיפול תרופתי, לייזר או ניתוח. בכל מקרה – הימנעו מחשיפה ממושכת של כף הרגל לחום וללחות.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו

דירוג ממוצע 4.4 / 5. ספירת הקולות: 101

אין הצבעות עד כה, היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

עקבו אחרינו!

הרשמו לרשימת התפוצה

וקבלו קבוע את כל המידע בנושא טיפול בפטרת הציפרוניים ישירות למייל

מענה מלא על כל השאלות יאפשר לנו להתאים אליכם את התכנים, כך שתוכלו לנצח את הפטרת.

פוסטים אחרונים:

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים על הקשר בין…
האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת יכולה לדבק ולעבור מאדם לאדם? האם צריך לחשוש ממגע עם אנשים שסובלים מפטרת או להדביק אנשים במידה ואתם…