משלוחים מהירים לכל הארץ
שירות לקוחות זמין במסנג׳ר פייסבוק

משלוחים תוך 3 ימים

שירות לקוחות זמין

פריסה עד 6 תשלומים

האם טיפול בפטרת באמצעות ליסטרין יעיל?

ישנן אפשרויות מגוונות לטיפול בפטרת הציפורניים, בניהן גם תרופות הנחשבות כלא קונבנציונליות, כאשר אחת מהן היא ליסטרין. כל הפרטים בכתבה
תוכן עניינים

פטרת הציפורניים היא מצב מציק וכואב, ממנו סובלים מיליוני אנשים, כל שנה, בכל העולם. ישנן אפשרויות מגוונות לטיפול בפטרת הציפורניים. כל אחת תלויה בגורמים השונים שהובילו לפטרת ממנה סובל המטופל. אך במקביל, אנשים רבים פונים גם לתרופות הנחשבות כלא קונבנציונליות, כאשר אחת מהן היא הליסטרין. במאמר זה, נרחיב אודות טיפול בפטרת הציפורניים בליסטרין. נדון האם באמת זוהי תרופה מוכחת ויעילה לטיפול בפטריה בציפורן.

מהו הליסטרין? ואיך עוזר לפטרת הציפורניים

הליסטרין היא בעצם תקרחת מי-פה אנטיפסטית, עליה ימליצו רופאי השיניים כטיפול משלים לצחצוח השיניים השגרתי. היא נקראת בשפה היום יומית שלנו "מי פה" – מוצר הנמכר בכל רשתות הפארם ובתי המרקחת. הליסטרין מכיל בעיקר שמנים אתריים דוגמת המנטול, התימול והאקליפטול. בנוסף, מכיל הליסטרין אלכוהול. לתרכובת הזו, אותה אתם מגרגרים פעם או פעמיים ביום, יש תכונות אנטי-מקרוביאליות. אלו עוזרות לחיטוי וניטרול החיידקים הנמצאים בחלל הפה. בכך הוא נשמר נקי וללא זיהומים שיכולים להתפתח ולגרום לנזקים רציניים.

פטרת ציפורניים - טיפול בליסטרין

טיפול בפטרת הציפורניים בליסטרין

בשנים האחרונות, קבוצות מסוימות בדקו את ההשפעות של התרכובת ממנה מיוצר הליסטרין על פטרת הציפורניים. הם האמינו שהשמנים האתריים מהם עשוי הליסטרין יכולים לעכב, למנוע ולחטא את האזורים הפטרייתיים בציפורניים. כך, בעזרת תכשיר פשוט יחסית, הם מאמינים גם כיום כי ניתן לטפל ולרפאות את הפטרת.

יעילות השימוש בליסטרין לפטרת הציפורניים

כעת נציג בפניכם את המידע שקיים לעולם הרפואה הקונבנציונאלית אודות ההשפעה של טיפול בפטרת הציפורניים באמצעות הליסטרין.

תוצאות של מחקרים מדעיים על טיפול בפטריה בציפורן בליסטרין

אין כיום מידע מסודר ומלא אודות היעילות הישירה של טיפול בליסטרין. נערכו מחקרים אודות ההשפעה האנטי-פטרייתית של הליסטרין. אך מרביתם עסקו בהשפעה של לקיחת הליסטרין דרך הפה ובהשפעותיו על אזור הפה והחניכיים. שבמישור זה, אין הוכחות וראיות המגובות בניסויים ומחקרים מדעיים אודות יעילות הטיפול בפטרת באמצעות ליסטרין.

עדויות פרטניות ועצמאיות על טיפול בליסטרין לפטרת הציפורניים

לא לכל תרופה לא קונבנציונאלית יש תיעוד מחקרי. ולמרות זאת, רבות מהתרופות הביתיות ידועות בקרב ההמון כמסייעות בשיפור מצב רפואי מסוים. זאת בשל עדויות הטוענות שהן באמת עזרו למשתמשים. כמו כן, כיום ישנן עדויות רבות, של אלו הטוענים כי אכן הליסטרין סייע להם בריפוי הפטרת. עדויות אלו ניתן למצוא ברחבי האינטרנט ובעוד מאמרים אודות תרופות ביתיות.

יש לזכור, כאשר אתם בוחנים את העדויות הללו, כי קיים אפקט "פלצבו". יתכן כי עצם נטילת כל תרופה, גם אם אין לה גיבוי מדעי כלל, מסייעת בצורה סטטיסטית לנוטל אותה. תופעה זו היא תופעה עם בסיס מדעי מוכח. זאת בניגוד לדיווחים אודות השפעות הליסטרין על הטיפול בפטרת לדוגמה.

שטיפת ציפורניים

חוות דעת של מומחים בתחום פטרת הציפורניים

בדומה לתרופות לא קונבנציונלית אחרות לטיפול, קיימות בקרב המומחים כיום מגוון גישות ביחס לטיפול בליסטרין. מצד אחד, יהיו מומחים שיסברו כי הטיפול בליסטרין, לא רק שאינו מזיק – אלא גם מועיל. זאת כי אכן יש לאותם שמנים אתריים תכונות אנטי פיטרייטיות. אלו יכולות לקדם את הריפוי של מצבים לא קשים מדי של פטרת הציפורניים.

אך מנגד, יהיו מומחים רבים שיטענו כי ההשפעה של הליסטרין על פטרת הציפורניים זניחה ביותר. בנוסף יטענו כי היא לא מועילה יותר משטיפת הציפורניים בסבון פשוט. זאת כיוון שהליסטרין לא חודר בצורה מיטבית את מיטת הציפורן, המיקום אליו צריך להגיע חומר פעיל על מנת לקדם ריפוי. בנוסף הם מציינים את כלל הנתונים שהבאנו לעיל: אין כיום מאמרים רפואיים שתומכים בצורה חד משמעית או אפילו ברמה מספקת בקשר הישיר בין שימוש בליסטרין לבין ריפוי של פטרת הציפורניים.

השימוש בליסטרין כיום

קיימים כיום בשוק התרופות מספר מוצרים שהחומר הפעיל בהם הוא ליסטרין, ושמשווקים כתרופה נגד פטרת הציפורניים. ניתן למצוא לדוגמה לקים מיוחדים, תרסיסים ומשחות מיוחדות המבוססים על ליסטרין.

לסיכום

ליסטרין הוא תכשיר מצוין לטיפול ומניעה של פטריות וזיהומים בחלל הפה. עם זאת, יעילותו בטיפול בפטרת הציפורניים נותרה עד היום לא חד-משמעית. בנושא זה ישנן דעות לכאן ולכאן בעולם המדע והרפואה.

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו

דירוג ממוצע 3.9 / 5. ספירת הקולות: 103

אין הצבעות עד כה, היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

עקבו אחרינו!

הרשמו לרשימת התפוצה

וקבלו קבוע את כל המידע בנושא טיפול בפטרת הציפרוניים ישירות למייל

מענה מלא על כל השאלות יאפשר לנו להתאים אליכם את התכנים, כך שתוכלו לנצח את הפטרת.

פוסטים אחרונים:

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים על הקשר בין…
האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת יכולה לדבק ולעבור מאדם לאדם? האם צריך לחשוש ממגע עם אנשים שסובלים מפטרת או להדביק אנשים במידה ואתם…