פטרת ציפורניים טיפול טבעי ותרופתי כל המידע

ריכזנו עבורכם את כל דרכי הטיפול שיש בפטרת הציפורניים.

אז מה זה בעצם פטרת ציפורניים טיפול טבעי?

אם אתם סובלים מפטרת ציפורניים, דעו שאתם לא לבד. לפי ההערכות, כרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם סובלת או סבלה בעבר מפטרת בציפורניים. בכתבה הבאה נסקור את דרכי הטיפול הטבעי באוניכוליזיס.

הפטרת מתחילה כנקודה לבנה או צהובה על גבי שטח הציפורן, או מתחתיה. מדובר במצב שכיח מאוד. כאשר הוא הולך ומחמיר – הציפורן משנה את צבעה לחום או צהוב, להתעוות, להתעבות ואף להתפורר בקצה שלה.

מדובר בתופעה מדבקת שאף יכולה להשפיע על מספר ציפורניים ולהדביק האחת את האחרת. לרוב, מצב הפטרת מפריע מאוד לסובל ממנה, וגורם לאי-נעימות מקומית והן לאי-נוחות מבחינה אסתטית. כאמור, פטרת ציפורניים הנה מדבקת ולכן אנשים רבים נרתעים ממנה כאשר מבחינים בה.

בשעה בה הבחנתם בתחילתה של הבעיה, חשוב שתנקטו בצעדים על מנת לטפל בה באופן מידי. עשו זאת בכדי שלא תתפשט לחלק נרחב יותר בציפורן ותפגע בציפורניים אחרות. בהתאמה לכך, ככל שמצב הפטריה יהיה מתקדם יותר וכך גם יהיה קשה יותר להיפטר ממנה. בנוסף, נעילת נעליים עלולה להיות כואבת ולהפריע בציפורניים הנגועות והיא עלולה גם לחזור שוב גם לאחר הטיפול!

איך נדבקים בפטרת ציפורניים?

פטרת הציפורניים נגרמת על ידי פטריות. הן בעצם אורגניזמים זעירים ומיקרוסקופיים אשר מגיעים במגע עם עורו של אדם אשר נגוע בפטרייה, לרוב בכף הרגל או באזור אחר בגוף. דרך הדבקה נוספת ונפוצה היא בשל הליכה יחפה באזור חם ולח כדוגמת בריכה או מלתחות משותפות. אלו מקומות בהם הפטריות משגשגות! כמו כן, הדבקה לעתים נגרמת גם על ידי שימוש במשייף ציפורניים או במגבת הנגועים בפטרייה.

אוניכוליזיס טיפול טבעי

הטיפול בפטרת הציפורניים הוא הרבה פעמים ארוך ומאתגר. קיימים כיום טיפולים רבים אשר אינם מצריכים מרשם רופא על מנת להשתמש בהם. דוגמה לחלקם היא למשל לק או קרם תרופתי, כמו גם טיפולים טבעיים רבים, מעין טיפולי סבתא למיניהם. בדרך כלל במידה והפטרת איננה עברה לאחר טיפול עצמאי, צריך לגשת לרופא במטרה לקבל תרופות פומיות. במקרים קשים יותר תוסר את הציפורן באופן כירורגי על מנת לגרום לה להתחדש. יש להדגיש כי אלו אינם הפתרונות הראשוניים המוצעים לטיפול בדרך כלל, אלא רק למצבים מתקדמים ביותר.

טיפול טבעי בפטרת ציפורניים

כיום קיימים בשוק מגוון רחב של טיפולים טבעיים מומלצים כנגד פטרת ציפורניים. בשונה מתרופות וטיפולים כימיים - הטיפולים הטבעיים אינם פוגעים בכבד. הם מומלצים במיוחד לשימוש מידי כקו ראשון במידה והחלו להופיע תסמינים ראשוניים של פטרת הציפורניים. כחלק מטיפולים אלו תוכלו למצוא טיפולי סבתא, טיפולים תרופתיים קלים ללא מרשם ועוד. טיפול נוסף אשר ניתן למצוא הוא ״הטיפה המתחדשת״ שנמצאת בשוק בשנים האחרונות. מדובר בפורמולה ייחודית המציעה טיפול מתקדם נגד פטרת הציפורניים ואיננה דורשת מרשם. היא משלבת מרכיבים מאיצי גדילה לציפורן המזרזים את התחדשותה.

טיפול באקונומיקה

תרופת הסבתא הזו מוכרת בעולם הטיפול בפטרת הציפורניים. את הטיפול מבצעים לאחר שהרגל שטופה, נקיה ומיובשת היטב. טובלים את הרגליים למשך פרקי זמן קצרים באורך מספר דקות בתוך גיגית, בה מים קרים המהולים במעט אקונומיקה מדוללת. יש להימנע מהשריה של הרגליים לפרקי זמן ארוכים – הדבר עלול לגרום לכוויות בעור הרגליים!

טיפול בחומץ

חומץ לבן (חומץ סינטטי 5%) נחשב לאחת מתרופות הסבתא הפופולריות הקיימות בבית לטיפול במגוון של תופעות. כמובן שבניהן גם פטרת הציפורניים! החומץ נלחם בזיהום ומאפשר לציפורן להחזיר את רמת החומציות התקינה שלה. על מנת לטפל בפטרת באמצעות חומץ, יש לערבב שתי כוסות של מים פושרים עם כוס של חומץ לבן. לאחר מכן השרו את הציפורן (או הציפורניים) החולות למשך של 10-15 דקות. לבסוף שטפו את הרגל במים ויבשו היטב את האזור. שימו לב שהעור איננו מגורה לאחר הטיפול! במידה והוא מגורה, הוסיפו כוס נוספת של מים לתמהיל והורידו את תדירות הטיפול במידת הצורך לפעם ביומיים.

בהשראתה של הרפואה האלטרנטיבית – ניתן להתמודד במלחמה מול הפטרת גם בחומץ תפוחים. את חומץ התפוחים אין צורך למהול, אלא פשוט למרוח באופן ישיר על גבי הציפורן. יש לשים לב כי המריחה מתבצעת על גבי ציפורניים קצוצות ככל האפשר, ומשויפות משכבתן העליונה. באופן זה יתאפשר לחומץ לחדור לעומק הציפורן ולהגיע לפטרייה. על טיפול זה מומלץ וצריך לחזור שלוש פעמים ביום.

טיפול באמצעות מי-חמצן

תרופת סבתא נוספת הידועה לשימוש כנגד פטרת הציפורניים היא מי-חמצן. הטיפול, בדומה לטיפולים האחרים, דורש השרייה של אזור הציפורניים הנגועות במי חמצן. יש ליצר תערובת של 100 מ״ל מי-חמצן 3% (רפואיים או טבעיים) עם ליטר אחד של מים קרים מזוקקים. השתמשו בה לטובת השריה באורך 20 דקות. על טיפול זה יש לחזור באופן יום-יומי, עד להיעלמות הפטרייה. יש לבצע את הטיפול לאחר המקלחת, כאשר הרגליים נקיות ויבשות.

טיפול בכדורים

כדורים לטיפול נגד פטרת הציפורניים ניתנים באמצעות מרשם רופא. הטיפול בכדורים ניתן לאורך של 3-4 חודשים, וניתן באופן פומי על בסיס יום-יומי. את התרופה טרבינפין יש ליטול רק לאחר בדיקה המאשרת שתפקודי הכבד של המטופל תקינים. תרופה נוספת היא איטרנול, הניתנת במחזורי טיפול של שבוע ימים, הניתנים אחת לחודש. הטיפול כולל נטילה בכל סבב של 2 כדורים בבוקר ו-2 כדורים בערב. גם בזמן נטילת כדור זה יש לבצע בדיקה של תפקודי כבד. היא מתבצעת גם טרם תחילת הטיפול וגם במהלכו, כדי לוודא שלא מתבצעת פגיעה בתפקודי הכבד של המטופל.

פטרת ציפורניים טיפול טבעי באמצעות תרופות סבתא

בנוסף לתרופות הסבתא הפופולריות שפירטנו אודותיהן קודם לכן, קיימות תרופות סבתא לפטרת הציפורניים, שעלותן זולה ביחס לתרופות אחרות. קיים ספק כי הן מסייעות יותר מהטיפולים האחרים, אך לגמרי ניתן לנסות אותן. יש להבהיר שוב כי הן כולן מורכבות מדברים שיש בכל בית כיום, והעלות שלהן נמוכה ביותר.

שום: שום ידוע בסגולותיו בכך שהוא מטפל בדלקות שונות. הרתיחו 5 שיני שום גדולות בסיר, ולאחר שהמים מתקררים שפכו את המים לגיגית וטבלו בה רגליים נקיות למשך של 15 דקות. חזרו על הפעולה בכל יום, למשך של ארבעה שבועות.

מלח: למלח מיוחסות תכונות חיטוי, והוא מקשה על הפטרייה ברגליים להתרבות ולשגשג. הטיפול מתבצע על רגליים רטובות. זרעו מלח על האזורים הנגועים בפטרת וגרבו מעל גרביים מבד נושם.

שמן עץ התה: השמן מופק מהעלים ומהגבעולים של שמן עץ התה האוסטרלי. בצעו בדיקה מקדימה טרם השימוש בשמן, שכן הוא עלול לגרום לתגובה אלרגית. מרחו את השמן מספר פעמים ביום על גבי הציפורן, על מנת שיחדור אליה היטב.

מיץ לימון: השרו את הציפורניים הנגועות שלכם במיץ לימון טבעי.

שמן קיקיון: ערבבו 7 טיפות מיץ לימון עם חצי כוס של שמן קיקיון, ושפכו לתוך מים פושרים שהורתחו והתקררו. טבלו למשך של רבע שעה את הרגליים בגיגית. חזרו על הפעולה יום-יום במשך ארבעה שבועות.

עלי לענה: הניחו חופן של עלי לענה בתוך כוס מים רותחים, וכסו אותה עד לקירור. השרו את הציפורניים בתמיסה למשך של 10 דקות בכל יום.

סודה לשתיה: ערבבו אבקת סודה לשתייה במים, עד שיתקבל מרקם עיסתי. לאחר מכן מרחו את התמיסה שנוצרה בעזרת מקלון צמר גפן מתחת לציפורניים הנקיות. הקפידו למרוח רק באזור הנגוע בפטרת וסביבו. חשוב שתשטפו את התמיסה לאחר 10 דקות, ותייבשו את הרגליים היטב.

תימין: חלטו שלוש כפות תימין בסיר המכיל שתי כוסות מים, למשך של לא יותר מחמש דקות. לאחר מכן, כסו את הסיר ולהמתין לקירור החליטה. לבסוף מרחו בעזרת מקלון צמר גפן את החליטה, על גבי הציפורניים הנגועות בפטרת.

לבנדר: לטיפול זה יש ניחוח נעים בהחלט. מהלו בגיגית שתי כוסות של חומץ תפוחים יחד עם 7 טיפות של תמצית שמן הלבנדר. טבלו את הרגליים שלכם פעמיים ביום למשך של 10 דקות, לאורך פרק זמן של שבועיים.

קינמון: הוסיפו 10 מקלות קינמון שבורים לליטר מים שהורתחו בסיר ולאחר מכן המתינו 5 דקות נוספות עם הסיר על אש נמוכה. העבירו את הנוזלים לגיגית והמתינו עד שהמים יהפכו פושרים. טבלו את הרגליים פעמיים ביום בתמהיל, למשך של 10 דקות בכל פעם, ולמשך של שבועיים.

ג׳ל אלוורה: ערבבו שתי כפיות של ג׳ל אלוורה עם כפית לימון אחת, ו-5 טיפות של מי-חמצן. מרחו באופן ישיר על האצבעות הנגועות בפטרת.

סרפד: מלאו בקבוק עם שורשים שטופים, נקיים וחתוכים של סרפד. הוסיפו לבקבוק אלכוהול בנפח 38% מחיטה. יש לשמור במקום קריר את התמיסה למשך של שבועיים, ולאחר מכן למרוח מספר פעמים ביום על הציפורניים הנגועות בפטרת.

פטרת ציפורניים טיפול טבעי באמצעות טיפות

מדובר בטיפול טבעי הקיים בשוק, באמצעותו תוכלו לקבל טיפול מהיר, יעיל, חזק אך טבעי בפטרת הציפורניים. הטיפול משלב בפורמולה הייחודית שלו 9 מרכיבים חזקים לטיפול בפטרת, וכולל גם רכיבים המאיצים את גדילתה של הציפורן ואת התחדשותה. הטיפול מבוצע בקלות באופן ביתי על ידי טפטפת, ועלותו נגישה. ניתן להשתמש בו גם על גבי לק רגיל או לק ג׳ל (אם זאת עדיף ללא), ובכך להימנע מנראות חריגה ולא-אסתטית של הציפורן במהלך הטיפול. הוא גם מאפשר נעילה של נעל פתוחה – דבר המספק אוורור לאזור, שגם כן מאיץ את תהליך הריפוי של הפטרייה.

ישנם סוגים רבים של טיפות בחנות שלנו, ביניהם הטיפה המתחדשת הידועה בשמה – Repair, מאושרת על ידי משרד הבריאות, איננה דורשת מרשם רופא, בטיחותית לשימוש, וכמובן – יעילה ביותר, על סמך ביקורות של אלפי מטופלים מרוצים!


Example blog post
Example blog post
Example blog post