משלוחים מהירים לכל הארץ
שירות לקוחות זמין במסנג׳ר פייסבוק

משלוחים תוך 3 ימים

שירות לקוחות זמין

פריסה עד 6 תשלומים

האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים על הקשר בין פטרת לבין מחלות אחרות
תוכן עניינים

"פטרת ציפורניים", זהו שם כולל למגוון מצבים המתאפיינים בפלישה של פטרייה לציפורן. זהו מצב ממנו סובלים אנשים רבים ברחבי העולם. מדי שנה מאובחנים אנשים רבים כסובלים מווריאציה כזו או אחרת של פטרת הציפורניים. עם זאת, לעתים כי מחלות ציפורניים עלולות להעיד על בעיה רפואית אחרת. כל הפרטים על אבחון מחלות לפי מצב הציפורניים בכתבה.

קשר בין פטרת למצבים רפואיים שונים

אומנם, במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים, מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. אך לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים אחרת. מסתבר שבדיקה מקיפה של הגורמים לפטרת ציפורניים יכולה לספק תשובות נוספות. אלו קשורות במצבים רפואיים אחרים מהם סובל האדם שבאה לידי ביטוי אצלו הפטרת.

לכן, במאמר זה, ננסה להסביר את  הקשר הנ"ל. נפרט אודות מצבים רפואיים שונים הקשורים התפתחות של פטרת הציפורניים. זאת מתוך מטרה כי בתודעת הסובלים מהפטרת תהיה קיימת האפשרות שהיא מורה על מצב רפואי אחר בו עליכם לטפל ועליכם להיות מודעים אליו.

טיפול בפטרת ציפורניים

כיצד יכול להיות קשר בין פטרת למצבים רפואיים אחרים?

פטרת ציפורניים, מצביעה עקרונית על זיהום מקומי בלבד. אך בעולם הרפואה והמחקר, ידוע כי זיהום מתפתח על בסיס טריגרים רפואיים. כלומר, יתכן כי מדובר במצב משני למחלה או מצב רפואי משמעותי יותר. בעולם הרפואה, כמעט כל מצב רפואי יכול להיות מאופיין כמצב ראשוני. עם זאת, הבעיה הרפואית המרכזית ממנה סובל המטופל, יכולה בעצם להתאפיין כמצב רפואי משני. היא עלולה להיגרם בעקבות מחלה או מצב רפואי אחר. היא יכולה אפילו להיות תופעת לוואי המלווה ריפוי ממצב רפואי אחר. בדיוק תחת קטגוריה זו, יכולה לעמוד פטרת ציפורניים במקרים מסוימים.

לשם כך, נעבור על מספר מחלות סיסטמיות ומרכזיות, שיכולות להוביל לפטרת ציפורניים כתוצר של המחלה. חשוב להדגיש כי לא תוכלו לקבוע את הגורם בצורה מדויקת. כל אבחנה, טיפול ומדיניות רפואית ביחס למצב הפטרת שלכם, צריכה להיקבע יחד עם הרופא המטפל שלכם.

פטרת כתוצר של מחלות לב וכלי דם

מחקרים שנעשו לאחרונה, מצביעים על קשר מסוים שיכול להיות בין פטרת הציפורניים למצב הבריאותי של הלב. בנוסף, היא עלולה להיות קשורה למצבם של כלי הדם. המחקרים מסבירים, כי הזיהום הפטרייתי הוא סוג של סמן לחלות של כלי דם. קשר זה יכול להתרחש מכיוון ששני המצבים הרפואיים הללו הם בעלי גורמי סיכון משותפים. זהו נתון שיכול להצביע על קשר מסוים בין שני המצבים. לדוגמה, הגורמים המשותפים הם גיל מבוגר, עישון, וזרימה לקויה של דם.

נוסף על כך, מחקרים הראו כי יש קשר סטטיסטי בין טרשת העורקים לבין פטרת הציפורניים. טרשת עורקים היא מצב בו ישנה הצטברות של שכבות של מקרופאגים וכולסטרול בעורק. זאת עד לכדי הגעה לפלאק ולסתימת עורק. לכן, פטרת ציפורניים יכולה לשמש כסימן אזהרה למצב כזה, שיכול להוביל לסכנת חיים ממשית. לכן, מומלץ במקרים מסוימים, לבצע הערכה קרדיווסקולרית כאשר סובלים מפטרת הציפורניים.

אבחון מחלות לב לפי מצב ציפורניים

פטרת כתוצר של מחלות כלי דם היקפיות

המושג "מחלות כלי דם היקפיות" הנקרא בקיצור בשפה הרפואית PVD, הוא מושג המאפיין מנעד רחב של מצבים רפואיים של זרימה לקויה של כלי דם ברחבי הגוף מחוץ ללב. מצבים אלו, יכולים להשפיע על איברים שונים בגוף, המוח, ואף על הלב בצורה עקיפה. מחקרים רבים מאשרים את הקשר בין פטרת הציפורניים לבין סיכון מוגבר לתחלואה במחלות אלו.

לדוגמה נציג מחקר שפורסם לאחרונה ב-British Journal of Dermatology. זהו אחד הירחונים הרפואיים המובילים למחלות עור. מממצאי המחקר, אנשים עם פטרת ציפורניים התגלו כבעלי סיכוי גבוה יותר לירידה במדד הקרסול-ברכיאלי. מדד זה מהווה סימן מרכזי למחלת עורקים היקפית.

סוכרת והקשר שלה לפטרת הציפורניים

סכרת, היא שם כולל למחלות שמובילות לרמות גבוהות של סוכר בדם. זוהי מחלה כרונית שמובילה בצורתו שנות להפרעות מסוימות בזרימת הדם. בנוסף יכולה להוביל לעוד מגוון סיבוכים רפואיים במידה והיא לא מטופלת כמו שצריך ובאופן קבוע. חולי סכרת הם בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר. הדבר חושף אותם להשפעות של זיהומים יחסית בקלות רבה יותר מאנשים בעלי מערכת חיסונית תקינה. שלל גורמים אלו, יכולים להוביל להתפתחות של פטרת בציפורניים. לכן, הופעה של פטרת, יכולה להיות סמן של סיבוכים הקשורים בסוכרת בצורה כזו או אחרת.

אבחון מחלות סכרת לפי מצב ציפורניים

לסיכום

אכן, פטרת הציפורניים יכולה להיות סמן למחלות אחרות, וחשוב מאוד להיות מודעים וערים לאפשרויות הללו בעת פנייה לגורם מטפל. היו ערניים! זיהיתם בעיה בציפורניים שלכם? בידקו שאיננה מעידה על מחלות אחרות!

עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו

דירוג ממוצע 4.6 / 5. ספירת הקולות: 105

אין הצבעות עד כה, היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

עקבו אחרינו!

הרשמו לרשימת התפוצה

וקבלו קבוע את כל המידע בנושא טיפול בפטרת הציפרוניים ישירות למייל

מענה מלא על כל השאלות יאפשר לנו להתאים אליכם את התכנים, כך שתוכלו לנצח את הפטרת.

פוסטים אחרונים:

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

האם חומץ תפוחים יכול לעזור לך להיפטר מהפטרת?

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

הציפורן שחורה? מה זה אומר ומה צריך לעשות

כשמדובר בכפות הידיים והרגליים שלנו יש תופעה שאף אחד או אחת לא אוהבים לראות: ציפורן שחורה! אז ממה נובעת פטריה…
האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

האם ניתן לאבחן מחלות נוספות לפי מצב פטרת הציפורניים?

במבט ראשון נראה כי פטרת הציפורניים מאתרת מצב רפואי שמרכזו הוא בציפורן. לאחרונה, מחקרים רפואיים רבים מצביעים על הקשר בין…
האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת ציפורניים מדבקת

האם פטרת יכולה לדבק ולעבור מאדם לאדם? האם צריך לחשוש ממגע עם אנשים שסובלים מפטרת או להדביק אנשים במידה ואתם…